Scanmarket CEO'su Betina Nygaard; eSourcing Sistemimizin kullanıcılarının,
geleneksel satınalma döngüsü ile karşılaştırdıklarında; % 40’lara varan zaman
tasarrufu sağladıklarını ve sistem istatiklerine göre de, cari fiyatlardan % 15 ile % 18 arasında maliyet
tasarrufu sağladıklarını ifade etmiştir.
E-İhale hangi alanlarda uygundur?
Özellikle
sisteme yeni entegre olan firmalarda karşılaştığımız ve sıkça sorulan
sorulardan bir tanesi de “e-İhale hangi alanlarda uygundur?”sorusudur.
E-Satınalma
sektöründe; ofis malzemeleri, yazıcı kağıdı, IT ekipmanları ve üretim için
gerekli ara mamüller gibi kısıtlı sayıdaki ürün ve hizmetlerin e-İhaleye konu
olabileceği gibi yaygın bir kanı vardır. Oysa ki, gerçek örneklere
baktığımızda, e-İhaleye konu olabilecek ürünlerin sınırını hayaliniz
çizmektedir. Burada önemli olan, e-İhaleye konu olacak ürünün/hizmetin müzakere
edilebilir bir ürün/hizmet olması, alım miktarının tedarikçiler için cazip
olması ve söz konusu ürünün/hizmetin rekabetçi bir pazarının olmasıdır.
Eğer bu
koşullar gerçekleşiyor ise;
Kesinlikle her
tip ürün/hizmet için e-İhale açabilirsiniz!
E-İhaleye konu
olan ürün/hizmet gamı gerçekten de uçsuz bucaksızdır.Bu konuda sayılabilecek
ilk örnekler arasında; zincir mağazalar, süpermarketlerdeki gıda dışı ürünler,
pazarlama materyalleri, çeşitli danışmanlık ve hizmet anlaşmaları, paketleme,
yemek üretim malzemeleri, demir-çelik, taşımacılık ve daha bir çok örnek
sayılabilir.
Bir taraftan e-İhaleler bir çok heyecan
verici ürün çeşidinde kullanılırken, diğer taraftan da bazı firmalar,
e-İhale’yi bir müzakere aracı olarak kullanmayı reddederler. İstatistiklere
bakıldığında, e-İhale aracını kullanmanın bir firmaya sağladığı fayda çok hızlı
bir şekilde kanıtlanabiliyor ve kullanmama kararının ne kadar yanlış olduğunu
gözler önüne serilebiliyor. Burada; çalışanlar için yılsonu balo
organizasyonundan, Faktoring’e, TV üretimine kadar çok geniş bir yelpazeden
bahsediyoruz.
Başarılı bir sonuç almak için gerekli
koşullar nelerdir?
Eğer satınalıma
konu olan ürün rekabetçi ise ve tedarikçileri cezbediyorsa en önemli koşullar
sağlanmış demektir.Bundan sonraki adım ürünü iyi tanımlamaktır.Bu sayede
tedarikçiler, ne için ve hangi koşullarda teklif vereceklerini daha kesin
sınırlarla bilecektir. Bunun ötesinde, tüm bu ihale sürecine tedarikçilerinizi
dahil etmek ve iletişimi sürekli kılmak önemlidir.
Bilinen
gerçeklerden birtanesi de tedarikçiler; e-İhale tarihi/saati, en son ne zaman
teklif verebilecekleri gibi bilgiler hakkında tüm aşamalarda
bilgilendirildiklerinde, bu durumun alıcıya ciddi fayda sağlamasıdır.
Tedarikçileri
sürece dahil etmek, problemleri çözmek ve süreç içinde oluşabilecek şüpheleri
ortadan kaldırmak anlamında oldukça iyi bir fırsattır. Bununla birlikte
önerimiz, alıcıların gerçek bir e-İhale açmadan önce test ortamında deneme
yapmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder