20 Ocak 2014 Pazartesi

E-İhale Kullanmanın Avantajları!

Alıcı, e-İhale aracını kullanarak tüm bilgileri tek bir yerde toplar ve coğrafi sınırlama olmaksızın birçok tedarikçi ile aynı anda müzakere edebilir. Alıcının, eSourcing sistemini kullanması; geleneksel satınalma sürecinde ürün ve teklif şartnamelerini gönderme, teklif toplama ve tedarikçilerle yüz yüze yaptığı müzakereler için ayırdığı zamanı ciddi oranda düşürür. 

Scanmarket CEO'su Betina Nygaard; eSourcing Sistemimizin kullanıcılarının, geleneksel satınalma döngüsü ile karşılaştırdıklarında; % 40’lara varan zaman tasarrufu sağladıklarını ve sistem istatiklerine göre de, cari fiyatlardan % 15 ile % 18 arasında maliyet tasarrufu sağladıklarını ifade etmiştir.

E-İhale hangi alanlarda uygundur? 

Özellikle sisteme yeni entegre olan firmalarda karşılaştığımız ve sıkça sorulan sorulardan bir tanesi de “e-İhale hangi alanlarda uygundur?”sorusudur. 

E-Satınalma sektöründe; ofis malzemeleri, yazıcı kağıdı, IT ekipmanları ve üretim için gerekli ara mamüller gibi kısıtlı sayıdaki ürün ve hizmetlerin e-İhaleye konu olabileceği gibi yaygın bir kanı vardır. Oysa ki, gerçek örneklere baktığımızda, e-İhaleye konu olabilecek ürünlerin sınırını hayaliniz çizmektedir. Burada önemli olan, e-İhaleye konu olacak ürünün/hizmetin müzakere edilebilir bir ürün/hizmet olması, alım miktarının tedarikçiler için cazip olması ve söz konusu ürünün/hizmetin rekabetçi bir pazarının olmasıdır. 

Eğer bu koşullar gerçekleşiyor ise; 

Kesinlikle her tip ürün/hizmet için e-İhale açabilirsiniz! 

E-İhaleye konu olan ürün/hizmet gamı gerçekten de uçsuz bucaksızdır.Bu konuda sayılabilecek ilk örnekler arasında; zincir mağazalar, süpermarketlerdeki gıda dışı ürünler, pazarlama materyalleri, çeşitli danışmanlık ve hizmet anlaşmaları, paketleme, yemek üretim malzemeleri, demir-çelik, taşımacılık ve daha bir çok örnek sayılabilir. 

Bir taraftan e-İhaleler bir çok heyecan verici ürün çeşidinde kullanılırken, diğer taraftan da bazı firmalar, e-İhale’yi bir müzakere aracı olarak kullanmayı reddederler. İstatistiklere bakıldığında, e-İhale aracını kullanmanın bir firmaya sağladığı fayda çok hızlı bir şekilde kanıtlanabiliyor ve kullanmama kararının ne kadar yanlış olduğunu gözler önüne serilebiliyor. Burada; çalışanlar için yılsonu balo organizasyonundan, Faktoring’e, TV üretimine kadar çok geniş bir yelpazeden bahsediyoruz.

Başarılı bir sonuç almak için gerekli koşullar nelerdir? 

Eğer satınalıma konu olan ürün rekabetçi ise ve tedarikçileri cezbediyorsa en önemli koşullar sağlanmış demektir.Bundan sonraki adım ürünü iyi tanımlamaktır.Bu sayede tedarikçiler, ne için ve hangi koşullarda teklif vereceklerini daha kesin sınırlarla bilecektir. Bunun ötesinde, tüm bu ihale sürecine tedarikçilerinizi dahil etmek ve iletişimi sürekli kılmak önemlidir.

Bilinen gerçeklerden birtanesi de tedarikçiler; e-İhale tarihi/saati, en son ne zaman teklif verebilecekleri gibi bilgiler hakkında tüm aşamalarda bilgilendirildiklerinde, bu durumun alıcıya ciddi fayda sağlamasıdır.

Tedarikçileri sürece dahil etmek, problemleri çözmek ve süreç içinde oluşabilecek şüpheleri ortadan kaldırmak anlamında oldukça iyi bir fırsattır. Bununla birlikte önerimiz, alıcıların gerçek bir e-İhale açmadan önce test ortamında deneme yapmasıdır.

Yazan : June Sejrup, eSourcing Danışmanı ve Pazarlama İlişkileri Koordinatörü - Scanmarket A/S



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder